اشپزی

اشپزی های به روز خارج و ایران

اشپزی

اشپزی های به روز خارج و ایران

بیوگرافی جدید از بیلی آیلیش هنرمند آمریکایی

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۱۸ ق.ظ

 

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

بیلی آیلیش خواننده آمریکایی است. آهنگ “چشم های اقیانوسی” آیلیش بسیار معروف است.

طبق گزارش Vanity Fair (مجله‌ای پیرامون فرهنگ عامه، مد و سیاست) بیلی آیلیش در کنار دریک _ بیانسه و جی زی  – آریانا گرانده _ لبرون جیمز – مگان راپینو – تیلور سوئیفت – سرنا ویلیامز و ریچ پائول، قدرتمندترین سلبریتی سال ۲۰۱۹ شناخته شد.

 

زندگینامه بیلی ایلیش

 

بیلی آیلیش پایرت بیرد اوکانل (Billie Eilish Pirate Baird O’Connell؛ زاده ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱) ترانه‌سرا و خواننده آمریکایی است.

بیلی در هایلند پارک لس آنجلس متولد شد و آواز خواندن را از سنین نوجوانی شروع کرد.
آیلیش در سال ۲۰۱۶ نخستین آهنگ خود به نام چشم‌های اقیانوسی را در ساند کلادز منتشر کرد که متعاقبا در رده های دارک روم نیز منتشر شد.

این ترانه توسط برادرش فیننس ساخته شده است و با او در موسیقی و برنامه های زنده همکاری می کند.

آیلیش همینطور به خاطر تک آهنگ “Bad Guy” در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است که در صدر بیلبورد هات ۱۰۰ قرار داشت و ۱۹ هفته صدر نشینی آهنگ “Old Town Road” را از بین

 

وی در شش جایزه گرمی از جمله رکورد سال، آلبوم سال، آهنگ سال و بهترین هنرمند جدید نامزد شده است. او جوانترین هنرمندی است که تاکنون نامزد دریافت جایزه بزرگ چهار گرمی شده است.

نخستین آلبوم چند آهنگه او به نام به من لبخند نزن در اوت سال بعد منتشر شد و در ایالات متحده ، انگلیس ، کانادا و استرالیا به جمع ۱۵ نفر برتر رسید. آیلیش با خواننده آمریکایی خالد برای تک آهنگ “دوست داشتنی” همکاری کرد، که در آوریل ۲۰۱۸ منتشر شد و برای فصل دوم ۱۳ دلیل برای اینکه به موسیقی متن اضافه شد.

نخستین آلبوم استودیویی او نیز با عنوان وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌ریم؟ در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ منتشر شد و در بالای بیلبورد ۲۰۰ آغاز شد و در انگلیس ، کانادا و استرالیا به شماره یک رسید.

او در آرآی‌ای‌ای هفت آهنگ طلایی و دو آهنگ نقره‌ای دارد.

او نخستین و تا به امروز تنها هنرمندی است که در دهه ۲۰۰۰ متولد شد و یک تک آهنگ شماره یک را در ایالات متحده دارد.

برد.

 

 

بیلی آیلیش در هایلند پارک در شهر لس آنجلس بزرگ شد.

پدر و مادر او بازیگر، نوازنده و فیلمنامه‌نویس، مگی بیرد و پاتریک اوکانل هستند. او عمدتاً تبار ایرلندی و اسکاتلندی دارد. در کودکی در خانه آموزش دید و در هشت سالگی به گروه کُر کودکان لس‌آنجلس پیوست. در یازده سالگی تحت تأثیر برادر بزرگترش فینیاس اوکانل که در آن زمان خواننده و ترانه‌سرا بود، شروع به نوشتن و خواندن آهنگ‌های خودش کرد.

بیلی آیلیش در اکتبر ۲۰۱۵ تک‌ آهنگ چشم‌های اقیانوسی را که متن آن توسط برادرش فینیاس نوشته‌ شده بود، ضبط کرد و آن را به معلم رقصش فرستاد تا به او برای ساخت ویدئوی رقص این تک‌ آهنگ کمک کند.

چشم‌های اقیانوسی در سال ۲۰۱۶ به عنوان نخستین تک‌ آهنگ آیلیش در ساوندکلاود منتشر شد. موزیک‌ویدئوی آن در ۲۴ مارس همان سال و ویدئوی رقص آیلیش روی این آهنگ در ۲۲ نوامبر بیرون آمد.

آیلیش در آن سال تک‌ آهنگ شش فوت زیر را نیز بیرون داد. تک‌ آهنگ چشم‌های اقیانوسی به‌طور گسترده توسط دارک‌روم و اینتراسکوپ رکوردز منتشر شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد. او در ژانویه ۲۰۱۷ یک آلبوم چندآهنگه دربردارنده ۴ ریمیکس از آهنگ چشم‌های اقیانوسی بیرون داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۳۰
alireza hasanzade

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی